Damit eine Marke in eine erfolgreiche Zukunft navigiert werden kann, ist es eine sine qua non, einen höheren Sinn, oder eben: "Brand Purpose" zu finden.
Einblicke und Gedanken von unserem Partner Markus Kramer über Kommunikations-Prinzipien mit einer breiten Anwendung für jeden Marketer, Kommunikationsspezialisten oder Unternehmer. 11. Juli 2017. © Brand Affairs AG.
Published in the Journal of Brand Strategy 2017 Volume 6 Number 1
Einleitung
Einer nachhaltigen und besseren Zukunft entgegensteuern zu können, verlangt nach einer Balance zwischen langzeitiger Vision und strategischer Entscheidungsfreude. Damit eine Marke in eine erfolgreiche Zukunft navigiert werden kann, in welcher sie nicht nur überleben, sondern aufblühen kann, ist es eine sine qua non, einen höheren Zweck ("Sinn oder eben: Brand Purpose") zu finden, diesen zu artikulieren und von innen heraus diszipliniert und mit Elan umzusetzen. (Original-Artikel auf Englisch)
Introduction
Uncertainty about the future is not a new aspect of business life. It may seem more prevalent today than ever, but humanity has always been deeply interested in seeing the future clearly. History, experience and empirical data tell us that the best way to gain a clear picture of the future is to navigate towards it using strategies guided by an overarching purpose. North of strategy, a strongly anchored purpose builds the connective tissue that aligns all stakeholders beyond financial returns. A carefully calibrated and brand-aligned purpose can bridge functions, markets, socio-demographics and much more. Based on extensive soul searching work with multiple brands and teams around the globe and across multiple industries, this paper argues that there is, in fact, a structured approach that enables the identification and articulation of ‘Purpose’ — with a capital P — in the context of brand and business strategy. Often hidden in plain sight, it represents the undeniable raison d’être that attracts new talent, unifies across multiple dimensions and continuously injects meaning and passion into what people do in their work. The Guiding Purpose Strategy (GPS) framework represents an organised approach to help brands and businesses create more value for everyone and for the long run.
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